Az NDK gyártmányú MXA sorozatú háromrészes villamos motorvonatok 1975-1983 között álltak forgalomba a budapesti HÉV vonalakon. Új szerelvényekre nincs pénz, ezért a meglévőket toldozgatják-foltozgatják több-kevesebb sikerrel.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, az év végén így nyilatkozott:
„Ezért lesz elegendő HÉV 2025-ben ahhoz, hogy továbbra is idén megszokott menetrend szerint közlekedhessünk! A hatvanéves vonatok pótlására felgyorsítjuk a forgalomból átmenetileg kivont, fiatalabb motorkocsik felújítását: a tartalékszerelvények első darabja már el is készült, és menetrend szerinti vonatként közlekedik – egyelőre – a szentendrei vonalon. A munkák során a szerelvény átfogó felújításon esett át. A főjavítás során a forgóvázak, a kocsiszekrény, az áramkörök, az utastér és az utasbiztonság is korszerűsítésre kerültek. A belső térben kollégáink a teljes padlózatot, az üléseket és a fűtőtesteket kicserélték, emellett új, az utasbiztonságot növelő eszközöket is telepítettek, például egy újfejlesztésű ajtóvezérlőt. A felújított szerelvény előzőleg a H7-es HÉV vonalán közlekedett, így 2025 januárjában oda is kerül vissza. Ez azt jelenti, hogy – a többihez hasonlóan – a csepeli vonalon is ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran és ugyanakkora kapacitással közlekedik majd az új esztendőben is.”
Becsky András, közlekedéssel foglalkozó Youtuber videót készített a felújításon átesett HÉV szerelvényről: